PROGRAM
05 września (czwartek)
Godz. 21:00
spektakl
Ośrodek Teatralny Kana
Alicja Brudło - performerka, pieśniarka, zbieranie i opracowywanie materiałów
Weronika Fibich - opieka tutorska i reżyserska
wstęp wolny, obowiązują wejściówki
Weronika Fibich - opieka tutorska i reżyserska
wstęp wolny, obowiązują wejściówki
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Warszawę i Wąchabno dzieli ponad 400 kilometrów, dzieje od 1934 roku, droga głosów, odgłosów i dokumentów. Jednocześnie jest jeden instrument. Jest też potomkini. Są też luki w układanej przez nią historii. Pustka, którą ledwo można dostrzec pomiędzy setkami pożółkłych kartek, nagraniami, które wiecznie czekają na swoich słuchaczy, piaszczystą drogą Wąchabna, zakrzywionymi rogami kozła, pograniczem, Wielkopolską i jej muzyką. Jak odnaleźć tu głos, którego nikt zawczasu nie zapamiętał? Jego odtworzenie podczas spektaklu to próba odnalezienia własnej tożsamości.
Spektakl zrealizowany został w ramach Akademii Teatru Alternatywnego, organizowanej przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Teatr Kana i Teatr Brama w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W spektaklu wykorzystano nagrania archiwalne oraz dokumenty Jadwigi i Mariana Sobieskich pochodzące ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk. Na teatralne śledztwo „Brudło z Wąchabna” zaprasza Ośrodek Teatralny Kana – partner i przyjaciel Turnieju Muzyków Prawdziwych.
Spektakl zrealizowany został w ramach Akademii Teatru Alternatywnego, organizowanej przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Teatr Kana i Teatr Brama w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W spektaklu wykorzystano nagrania archiwalne oraz dokumenty Jadwigi i Mariana Sobieskich pochodzące ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk. Na teatralne śledztwo „Brudło z Wąchabna” zaprasza Ośrodek Teatralny Kana – partner i przyjaciel Turnieju Muzyków Prawdziwych.
06 września (piątek)
Godz. 13:00
Godz. 16:00
Godz. 19:00
koncert symfoniczny
sala symfoniczna
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie
Vagabond Physical Collective
Jacek Hałas - śpiew, reżyseria
Kacper Malisz - skrzypce tradycyjne
Miłosz Bembinow - dyrygent
Stanisław Moniuszko - Uwertura fantastyczna Bajka
Mateusz Czarnowski - Koncert na skrzypce tradycyjne i orkiestrę
Stanisław Moniuszko / Mateusz Czarnowski - Suita tańców
bilety 20/10 PLN
Vagabond Physical Collective
Jacek Hałas - śpiew, reżyseria
Kacper Malisz - skrzypce tradycyjne
Miłosz Bembinow - dyrygent
Stanisław Moniuszko - Uwertura fantastyczna Bajka
Mateusz Czarnowski - Koncert na skrzypce tradycyjne i orkiestrę
Stanisław Moniuszko / Mateusz Czarnowski - Suita tańców
bilety 20/10 PLN
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
W piątkowy wieczór Filharmonia ponownie poszukiwać będzie nowych form prezentacji muzyki klasycznej, inspirowanej muzyką źródłową. Podczas koncertu odbędzie się premierowe wykonanie „Koncertu na skrzypce tradycyjne i orkiestrę” Mateusza Czarnowskiego, zamówionego przez Filharmonię. Utwór opierać się będzie o materiał źródłowy – nagrania terenowe zrealizowane w latach 90-tych. a w szczególności o nagrania Eligiusza Sieniawskiego ze wsi Dominikowo (woj. zachodniopomorskie), repatrianta przybyłego w latach 40-tych na ziemie zachodnie z okolic Drohobycza. Partię solową w koncercie wykona Kacper Malisz – skrzypek młodego pokolenia, członek Kapeli Maliszów, poprzez swoje rodzinne tradycje silnie związany z muzyką tradycyjną, ale też mający na koncie współpracę z orkiestrami AUKSO czy Filharmonii Kaliskiej.
Świętując obchody roku Stanisława Moniuszki, sięgniemy również do jego bogatego repertuaru, czerpiącego z muzyki tradycyjnej. Rekompozycji wybranych dzieł twórcy podejmie się Mateusz Czarnowski, a powstająca na potrzeby Turnieju Muzyków Prawdziwych suita tańców na orkiestrę symfoniczną utrzymana będzie w duchu współczesnej muzyki orkiestrowej. Szczecińskim filharmonikom towarzyszyć będą tancerze z Vagabond Physical Collective, związani ze sceną tańca współczesnego, a nad całością czuwać będzie Jacek Hałas – animator i muzyk z kręgu muzyki tradycyjnej.
Świętując obchody roku Stanisława Moniuszki, sięgniemy również do jego bogatego repertuaru, czerpiącego z muzyki tradycyjnej. Rekompozycji wybranych dzieł twórcy podejmie się Mateusz Czarnowski, a powstająca na potrzeby Turnieju Muzyków Prawdziwych suita tańców na orkiestrę symfoniczną utrzymana będzie w duchu współczesnej muzyki orkiestrowej. Szczecińskim filharmonikom towarzyszyć będą tancerze z Vagabond Physical Collective, związani ze sceną tańca współczesnego, a nad całością czuwać będzie Jacek Hałas – animator i muzyk z kręgu muzyki tradycyjnej.
Godz. 21:00
spektakl
Ośrodek Teatralny Kana
Alicja Brudło - performerka, pieśniarka, zbieranie i opracowywanie materiałów
Weronika Fibich - opieka tutorska i reżyserska
wstęp wolny, obowiązują wejściówki
Weronika Fibich - opieka tutorska i reżyserska
wstęp wolny, obowiązują wejściówki
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Warszawę i Wąchabno dzieli ponad 400 kilometrów, dzieje od 1934 roku, droga głosów, odgłosów i dokumentów. Jednocześnie jest jeden instrument. Jest też potomkini. Są też luki w układanej przez nią historii. Pustka, którą ledwo można dostrzec pomiędzy setkami pożółkłych kartek, nagraniami, które wiecznie czekają na swoich słuchaczy, piaszczystą drogą Wąchabna, zakrzywionymi rogami kozła, pograniczem, Wielkopolską i jej muzyką. Jak odnaleźć tu głos, którego nikt zawczasu nie zapamiętał? Jego odtworzenie podczas spektaklu to próba odnalezienia własnej tożsamości.
Spektakl zrealizowany został w ramach Akademii Teatru Alternatywnego, organizowanej przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Teatr Kana i Teatr Brama w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W spektaklu wykorzystano nagrania archiwalne oraz dokumenty Jadwigi i Mariana Sobieskich pochodzące ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk. Na teatralne śledztwo „Brudło z Wąchabna” zaprasza Ośrodek Teatralny Kana – partner i przyjaciel Turnieju Muzyków Prawdziwych.
Spektakl zrealizowany został w ramach Akademii Teatru Alternatywnego, organizowanej przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Teatr Kana i Teatr Brama w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. W spektaklu wykorzystano nagrania archiwalne oraz dokumenty Jadwigi i Mariana Sobieskich pochodzące ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk. Na teatralne śledztwo „Brudło z Wąchabna” zaprasza Ośrodek Teatralny Kana – partner i przyjaciel Turnieju Muzyków Prawdziwych.
07 września (sobota)
Godz. 12:00
Godz. 14:00
Godz. 16:00
Godz. 18:00
Godz. 20:00
08 września (niedziela)
Godz. 12:00
spektakl
hol
Szalone ONE:
Dominika Oczepa - skrzypce
Patrycja Kuczyńska - basetla
Diana Szawłowska - bęben obręczowy, baraban
bilety 10/5 PLN
Dominika Oczepa - skrzypce
Patrycja Kuczyńska - basetla
Diana Szawłowska - bęben obręczowy, baraban
bilety 10/5 PLN
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Jak co roku, Turniej Muzyków Prawdziwych zaprasza również najmłodszych melomanów do okrywania polskiej muzyki tradycyjnej. Tym razem dzięki interaktywnemu koncertowi przeniesiemy się do zielonego gaju i poznamy mieszkające tam ptactwo. Mile widziane własne zabawki-ptaki i wszelkie przeszkadzajki, wydające ptasie dźwięki. Dołączcie do ptasiego śpiewu i zatańczcie razem z nami żywiołowe oberki i skoczne polki z dawnych czasów!
Do wspólnej zabawy maluchy i ich rodziców porwą Szalone ONE:
Do wspólnej zabawy maluchy i ich rodziców porwą Szalone ONE:
- Dominika Oczepa i jej roztańczone skrzypce, instrumenty naśladujące odgłosy ptaków
- Patrycja Kuczyńska i jej własnoręcznie wykonana basetla, dla przyjaciół „Basia”
- Diana Szawłowska – w parze z nią zatańczą wirujący bęben obręczowy oraz rozkołysany baraban
Godz. 17:00
koncert tradycyjny
sala symfoniczna
Laureaci V Turnieju Muzyków Prawdziwych
Dikanda
bilety 20/10 PLN
Dikanda
bilety 20/10 PLN
Przeczytaj pełny opisSchowaj opis
Laureaci V Turnieju Muzyków Prawdziwych
Dikanda:
Gościem specjalnym i bohaterem drugiej części finału Turnieju Muzyków Prawdziwych będzie szczeciński zespół Dikanda, który swoje muzyczne inspiracje czerpie z tradycyjnych, folkowych brzmień szeroko rozumianego orientu – od Bałkanów, przez Izrael, Kurdystan, Białoruś po Indie. W ich utworach można usłyszeć głównie brzmienia bałkańskie i cygańskie. Koncerty Dikandy to niezwykle emocjonalna podróż po etnicznych brzmieniach, żywiołowe spotkanie pełne energii, charyzmy, prawdziwych uczuć.
Zespół istnieje od 1997 r. Dikanda ma w swoim dorobku 7 płyt – w tym DVD Live nagrywane w zakopiańskim Teatrze Witkacego; setki koncertów (głównie w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, ale również w Rosji, Indiach oraz w USA), zdobyli także liczne nagrody – w tym nagrodę za „Płytę roku” niemieckiego czasopisma „Folker”, przyznaną w 2005 roku za „Usztijo”.
Dikanda:
- Ania Witczak - śpiew, akordeon
- Dominik Bieńczycki - skrzypce
- Daniel Kaczmarczyk - instrumenty perkusyjne
- Piotr Rejdak - gitary
- Grzegorz Kolbrecki - kontrabas
- Kasia Bogusz - śpiew
- Szymon Bobrowski - trąbka
Gościem specjalnym i bohaterem drugiej części finału Turnieju Muzyków Prawdziwych będzie szczeciński zespół Dikanda, który swoje muzyczne inspiracje czerpie z tradycyjnych, folkowych brzmień szeroko rozumianego orientu – od Bałkanów, przez Izrael, Kurdystan, Białoruś po Indie. W ich utworach można usłyszeć głównie brzmienia bałkańskie i cygańskie. Koncerty Dikandy to niezwykle emocjonalna podróż po etnicznych brzmieniach, żywiołowe spotkanie pełne energii, charyzmy, prawdziwych uczuć.
Zespół istnieje od 1997 r. Dikanda ma w swoim dorobku 7 płyt – w tym DVD Live nagrywane w zakopiańskim Teatrze Witkacego; setki koncertów (głównie w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, ale również w Rosji, Indiach oraz w USA), zdobyli także liczne nagrody – w tym nagrodę za „Płytę roku” niemieckiego czasopisma „Folker”, przyznaną w 2005 roku za „Usztijo”.
